TOP

WESELE W PLENERZE -CZY TO JEST TRUDNE?

Czy wesele pod namiotem to duży wydatek?Czy w ogóle poradzę sobie z takim przedsięwzięciem?

Na pewno jest to spory wysiłek organizacyjny. Polecam tutaj nasz wcześniejszy artykuł: Za i przeciw wesela w namiocie.

Należy mieć sporą wiedzę przy takiej organizacji, przemyśleć wszystkie możliwe scenariusze i dobrze się do nich przygotować.

Podpowiem Wam co przy tej organizacji należy uwzględnić i o co spytać spotykając się z profesjonalną firmą wynajmującą hale namiotowe (bo tak nazywają się te namioty które wynajmuje się na wesele).

W cenie powinny być zawarte:

  1. Namiot z draperią
  2. Podłoga
  3. Wykładzina
  4. Żyrandole
  5. Podgrzewacze
  6. Podest dla orkiestry
  7. Agregat z benzyna i obsługą
  8. Transport i obsługa techniczna
  9. Montaż i demontaż
rajt_realizacje (117)
Zanim wynajmiemy namiot i będziemy się cieszyć niską ceną warto dopytać o wszystkie koszty, tj:
  1. Jaka jest potrzebna powierzchnia na stoliki, parkiet i miejsce na bufety
  2. Jaki jest kolor namiotu i wykładziny w środku
  3. Czy w cenie zawierają się stoły i krzesła wraz z okryciem
  4. Jaką moc prądu potrzebują do zasilania namiotu i czy sami to zasilają
  5. Czy firma dostarcz generator, czy organizator musi to zapewnić
  6. Czy zapewniają oświetlenie wewnętrzne? Zewnętrzne? Ogrzewanie?
  7. Ile czasu potrzebują na montaż i demontaż (namiotu, oświet. Itd)
  8. Czy zapewniają obsługę techniczna podczas trwania całości przyjęcia
  9. Jakie są warunki anulacji zamówienia

Jak wyliczyć powierzchnię namiotu? Poniżej przedstawiam przykładowe wyliczenie dla 100os.

  1. Stół dla gości, okrągły- z krzesłami, 12os. –     Śr.3m x 10szt
  2. Stół prezydialny dla Młodej Pary -3m x 6m
  3. Bufety dla ok.100os. –   3m x 6m
  4. Parkiet taneczny ok. 100os. –   6m x 6m
  5. DJ   2m x 4m lub Zespół   3m x 6m
  6. Stoły prostokątne potrzebują podobną przestrzeń jak stoły okrągłe
  7. Miejsce na catering zewnętrzny (czyli firmę która będzie wydawać z tego miejsca jedzenie) zajmuje(6m x 6m) ale jeśli wesele jest większe, miejsce na catering powinno zostać odpowiednio zwiększone.

A teraz zobaczmy jak wygląda efekt końcowy tej trudnej ale ciekawej organizacji:))))

WESELE ANI I MARCINA- 30 lipca

WRR_0250

Nie często na organizacje ślubu i wesela młodzi wybierają miesiąc bez litery „r”, bo to przecież tradycja od lat, że aby się wiodło „r” musi być. Nie przeraziło ich to  jednak, wybrali piękny wakacyjny miesiąc – lipiec. Miało być piękne słońce i upał – tak planowali, tymczasem… od rana padał deszcz.

Goście chwilę po przekroczeniu progu hali namiotowej zapomnieli o ulewie panującej na zewnątrz. Zaparło im dech w piersi gdy zobaczyli co dla nich przygotowaliśmy – wspominają Ania i Marcin. Nikt z naszych gości nie miał wcześniej okazji  bawić się na takim weselu. Gdy wspominaliśmy, ze wesele odbędzie się w namiocie (tak potocznie mówi się o weselnej hali namiotowej – red.), goście byli przerażeni i większość z nich wyobrażała sobie harcerskie namioty, w których obecnie sprzedawana jest grochówka i toalety rodem z masowych koncertów. Nikt się nie spodziewał tego co dla nich przygotowaliśmy – wspominają Młodzi.

WRR_0252

Młodzi zdecydowali się na organizację całości uroczystości pod jednym dachem. Do głównej hali namiotowej, w której odbywało się wesele, prowadził długi niczym wybieg dla modeli – namiot wejściowy, wyłożony białą i fioletową wykładziną.

rajt_realizacje (129)

rajt_realizacje (128) rajt_realizacje (118)

W głównej hali namiotowej, która miała 700m2 znajdowały się scena, parkiet taneczny, okrągłe stoły dla gości z krzesłami, bufety oraz niezwykłe miejsce, które cieszyło się największym powodzeniem – chill out. 

Bufety zostały rozstawione po bokach głównej hali namiotowej, a zaplecze cateringu znajdowało się bezpośrednio za sceną, w oddzielnej części namiotowej.

rajt_realizacje (114) rajt_realizacje (115) rajt_realizacje (126) rajt_realizacje (125)

Chill – out to był strzał w dziesiątkę – mówią Ania i Marcin –idealne miejsce aby trochę odsapnąć, spokojnie porozmawiać, pośmiać się czy zrobić ciekawe zdjęcia. Wszyscy goście wspominają to miejsce. Bardzo się cieszymy, że je zorganizowaliśmy, choć na początku wahaliśmy się, czy takie miejsce jest nam potrzebne – mówią Ania i Marcin

Ten magiczny zakątek został zbudowany z transparentnych elementów, co przy lekko padającym deszczu i wyjątkowemu oświetleniu sprawiło, że miejsce to stało się magiczną oazą i wyciszeniem od tanecznych harców. W namiocie chilloutowym zostały rozstawione komfortowe pufy i sofy oraz zorganizowane zostały dwa kąciki – z cygarami oraz barem.

rajt_realizacje (119) rajt_realizacje (124) rajt_realizacje (120) rajt_realizacje (122) rajt_realizacje (123)

Ślicznie, prawda:)))) ślicznie!!!!

Publikacja dzięki: Weselawplenerze.pl

Realizacja: RAJT.PL

Lubię ludzi, i chyba ludzie lubią mnie ;) Liczę, że moje porady i uwagi związane z organizacją ślubu przydadzą się Wam, dlatego dzielę się swoim doświadczeniem szczerze i obficie!